تعاریف | 3 دقیقه

۸ اصطلاح عمومی در سرویس های نرم افزاری (SaaS)

نویسنده: خشایار طاهری

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۶

 

برخی از این تعاریف در دنیای مدرن سرویس های نرم افزاری (SaaS) بسیار متداول اند، قطعاً ارزش یادگیری دارند و مهمترین شاخص برای کنترل سلامت چرخه سرویس اینترنتی شما می باشد.

 

۱) موفقیت مشتری (Customer Success):
موفقیت مشتری یک رویکرد عامل، یکپارچه در سطح سازمانی است که تکنولوژی و آگاهی در لحظه را در سلامت مشتری به كار می گيرد (نه فقط داده های كاربردی، بلکه هر داده ای در هر زمینه ای) تا اطمینان حاصل شود مشتریان شما که شامل کسانی که به طور مستقیم استفاده می كنند (کاربران، مدیران و غیره) ویا آن کسانی که از استفاده از محصول شما سود می برند – به طور مداوم و به طور فزآینده ای از محصول شما در طول عمر خود به عنوان یک مشتری ارزش دریافت می کنند.
۲) مشخصات مشتری ایده آل (ICP(Ideal Customer Profile:
توصیف یک سازمان فرضی است که مشتری فرضی ارزش قابل توجهی از استفاده از محصول یا سرویس شما بدست می آورد و همچنین ارزش قابل توجهی را برای شرکت شما فراهم می کند.
۳) توليد سرنخ (Lead generation) :
توليد آگاهی از منفعت مصرف کننده یا پرسش در مورد محصولات یا خدمات یک کسب و کار است؛ کسب و کارها ابتدا سرنخ (Lead)  ایجاد می کنند و بعد آنها رو در چند مرحله به مشتری تبدیل می کنند.که کیفیت این موضوع را نرخ تبدیل مشتری (Conversion Rate) مورد ارزیابی قرار می دهد. که هر چقدر اندازه آن بیشتر باشد بدان معناست که سرنخ های بیشتری به مشتری تبدیل شده اند.
-روش های تولید سرنخ به طور معمول تحت چارچوب تبلیغات قرار می گیرن که ممکن است شامل منابع بی هزينه مانند: نتایج ارگانیك موتور جستجو یا ارجاعات از مشتریان موجود کسب و کار نيز باشد.
۴) هماهنگی بازاریابی و فروش: 
بر توافق بین بخش بازاریابی و فروش  که در مورد اهداف و معیارهای مشترک کسب و کار تمرکز دارند.
مهمترین کار بخش بازاریابی در سرویس های اینترنتی ایجاد فرصتهای واجد شرایط بازاریابی (Market Qualified Leads) است.
۵) حداقل محصول قابل فروش (MSP): یک مفهوم جدید در توسعه محصول کسب و کارهای  B2B است که با ساخت حداقل قابلیت محصول مورد نیاز، برای استفاده از آن  مى توان از مشترى هزینه دریافت شود.
۶) حداقل محصول قابل انعطاف (MVP):
یک تکنیک توسعه  محصولاست که در آن یک محصول یا وب سایت جدید با ویژگی های کافی برای راضى كردن مصرف كنندگان اولیه طراحی شده است.
۷) نرم افزار داخلی (بعضی اوقات به اختصار به عنوان «نرم افزار بر روی») نصب شده است و بر روی کامپیوتر در محل (در ساختمان) شخص یا سازمان با استفاده از نرم افزار اجرا می شود، نه در یک مرکز از راه دور، مانند در سرور مزرعه یا ابر – در جایی در اینترنت.
۸) محصول مناسب بازار (Product-Market Fit) ، یعنی در یک بازار خوب با یک محصول متناسب بتواند نیاز این بازار را برآورده کند.
تمامی ۸ مورد فوق در جهت انتخاب مسیر بهینه و رشد کسب و کارهای اینترنتی (SaaS) تعریف شده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *