پشتیبانی | 1 دقیقه

تاکتیک های پشتیبانی

نویسنده: خشایار طاهری

تاریخ انتشار: ۸ آبان ماه ۱۳۹۶

اول و مهمتر از همه، زیر و بم محصولتان را بشناسید.

هنگامی که امکانی جدید اضافه یا امکان قدیمی از محصولتان را حذف می کنید، دانش محصول شما خیلی سریعتر از آنچه شما فکر می کنید دشوارتر خواهد شد.
اگر شما به کاربرانتان پاسخگویی مناسب نداشته باشید شما پشتیبانی انجام ندادید.
شما باید دایرة المعارفی از محصول یا سرویستون باشید و به تمام قابلیت های آن مسلط باشید و هر روز در پشتیبانی  از آن دانش استفاده کنید.

با این آمادگی ارائه پشتیبانی بسیار آسان می شود. تجربه ای فراهم کنید که به عنوان یک مشتری دوست دارید دریافت کنید.
قبل از ارسال پاسخ آن را دوباره مرور کنید و همیشه در نظر بگیرید که انگار به ارزشمندترین مشتری می خواهید ارسال کنید.

رسیدن به نتیجه هدف نهایی هر مکالمه است .

رسیدن به نتیجه به معنی رضایت مشتری است.

چه شما مشکل را حل کرده باشید چه موفق نشده باشید. بدان معنا نیست که همیشه مشتری به آن چیزی که می خواهد برسد یا چیزی که دوست دارند را از شما بشنوند.

از مکالمه های سخت و پیچیده دوری نکنید و یا حرفی را که توضیحی برای آن ندارید بیان نکنید.

برای مشتری وقت بگذارید به مشکلات آنها را رسیدگی کنید و همیشه صداقت داشته باشید.

مثل مشتری فکر کنید -سوال های آینده آنها را پیش بینی کنید. 

هنگامی که مشتری سوالی مثلاً در مورد ثبت نام در سرویس یا محصول شما می کند، فقط به پاسخ سوال تمرکز نکنید.

این را در نظر بگیرید که بعد از ثبت نام، مراحل بعدی برای کاربر چیست و در رابطه با آن هم اگر توضیحی لازم است برای آنها بیان کنید و اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار بدهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *