تعاریف | 2 دقیقه

پشتیبان قدیم، فروشنده های جدید

نویسنده: خشایار طاهری

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۶

 هنگامی که فردی تصمیم به خرید می گرفت، وارد مغازه مورد نظر میشد و فروشنده رفتار مشتری را تحت نظر می گرفت.

رفتار شخص را در مغازه بررسی می کرد و با لحن مناسب و دوستانه مکالمه را با  بر اساس رفتارهای گردآوری شده شروع می کرد.

تمام سعی خود را می کرد تا مشتری بتواند بهترین تصمیم را برای خرید اتخاذ کند.

فروشنده در پایان خرید اطلاعاتی از مشتری: شماره تلفن، ایمیل و … دریافت می کند تا بتواند پیشنهادها و اخبار مربوط به فروشگاه را به آنها ارسال کند.

این یک چرخه کامل در مدل سنتی فروش می باشد.

در فضای آنلاین فروشنده ای حضور ندارد که نقطه ضعفی برای کسب و کارهای آنلاین می باشد.

عدم وجود فروشنده در فروشگاه های آنلاین تا حد خوبی برگ برنده ی مدل سنتی نسبت به مدل مدرن بوده است.

اما این برگ برنده دوام زیادی نداشت و با حضور سرویس های چت آنلاین این چرخه هم در فضای آنلاین تکمیل شد.

برای اطلاعات بیشتر مبنی بر دلایل استفاده از چت آنلاین در کسب و کارتان به  این  لینک مشخص شده مراجعه فرمایید.

تیم های پشتیبانی امروز همان فروشندگان در فروشگاه های فیزیکی هستند.

-با این تفاوت که توانایی پاسخگویی همزمان به چند مشتری را دارند.

-اطلاعات گردآوری شده از مشتری را کامل در اختیار دارند.

-رفتار مشتریان را تک تک می شناسند و می توانند به صورت شخصی سازی شده ای با آنها ارتباط برقرار کنند.

پشتیبان دیگر کسی نیست که به سوالات تکراری بارها و بارها پاسخ بدهد بلکه به عنصری برای رشد کسب و کار تبدیل شده است زیرا:

نیازهای مشتریان را میشناسد، بازخوردهای آنان را جمع آوری میکند و حتی برای فروش محصول هم کاملاً آماده می باشد.

سرویس ریتین همراه شما برای رشد کسب و کارتان خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *